پیکر پاک 17 شهید با اجساد عراقی در شلمچه مبادله شد


رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تعداد شهدای خلبان مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس 63 شهید است که طرف عراقی اعلام کرده امکان جستجوی پیکر 29 شهید خلبان وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید محمد باقرزاده عصر امروز در حاشیه تبادل 17 شهید با اجساد عراقی در شلمچه در خرمشهر گفت: عملیات تفحص در اعماق خاک عراق همچنان در حال انجام است و این کمیته تمام امکانات خود را در این خصوص بسیج کرده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات تفحص شهدای جنگ تحمیلی با دقت و ظرافت انجام می‌شود، گفت: امروز شاهد بازگشت 17 شهید گلگون‌کفن بودیم که جزو شهدای اول جنگ تحمیلی به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه دو خلبان شهید حیدری و صالحی از برادران اهل تسنن هستند، افزود: شهدای امروز مظهر شهدای وحدت ملی به شمار می‌آیند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه از جستجوی پیکر شهدای دفاع مقدس درسرزمین‌های فاو و جزایر مجنون خبر داد و گفت: با رایزنی و توافقات صورت گرفته با طرف عراقی برای نخستین بار کار جستجوی مفقودان در جزایر حاشیه اروند، بوی‍ه جزایر و منطقه عملیات والفجر4 نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باقرزاده افزود: طبق آمار موجود 63 شهید خلبان مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس در عراق وجود دارند که برای تفحص پیکر مطهر این شهدا مذاکرات گسترده‌ای با مقامات عراقی صورت گرفته است. متاسفانه طرف عراقی اعلام کرده امکان جستجوی پیکر 29 شهید خلبان وجود ندارد و فقط برای جستجوی پیکرهای 34 شهید خلبان آمادگی دارد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این موضوع برای ما غیرقابل قبول است و به دنبال آن هستیم که کار تفحص برای همه شهدای بایستی ادامه یابد.



خدا می داند اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه منتقل نکنیم گنه کاریم . . .

نظرات شما عزیزان:

دوست
ساعت16:50---16 آبان 1391
ماشهادت رافوز عظیم می دانیم.امام(ره)
سلام برعاشق کربلا.
ممنون از اینکه درباره این موضوع مارو مطلع کردید.انشاا...هر63کبوتر عاشق به میهن مان برگردند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:, توسط عاشق کربلا